Familjen Rosenqvist

Sustainability och tallrikens resa
 
Visst är den snygg? Våra nya cappucino koppar med fat, vi är mycket nöjda och inbillar oss att kaffet smakar bättre. Dock levereras ett fat trasigt...
 
 
Och det känns ju väldigt trist, vi vill ju ha hela fat. Nu börjar tallrikens resa över Kina! Först krävs det otaliga telefonsamtal på språk jag behärskar men också språk jag inte behärskar. Sms skickas fram och tillbaka mellan mig och företaget som levererat ett trasigt fat. Jag blandar in Xiao Mei som får stå för kommunikationen på det där språket jag inte behärskar och det skickas nya sms. Efter en vecka får vi veta att tallriken ska skickas tillbaka och får då instruktioner att den kommer att hämtas upp av ett fraktbolag. Imorse kom fraktbolaget...
 
 
Han placerade fatet i solen, tog bilder, ringde samtal, sms:ade, tog fler bilder men från andra vinklar. Packar sedan in faten i bubbelplast och kartong, tar med sig det tillbaka till företaget. Där ska det säkert skickas på analys och så småningom, om ett år kanske, får vi ett nytt fat.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress